Un studiu arată că în comunicare, mesajul se transmite 55% nonverbal (gesturi,mimică, orientarea corpului, etc)
38% prin calitatea vocii (accente, punctuație, tonalitate, rimă, expresivitate etc)
si doar 7% prin cuvinte, conținut. (Cameron 2005,11).
Deci mare parte a comunicării noastre este nonverbală .
Aceasta este una dintre cauzele care creează probleme în comunicarea virtuală, mediată de calculator.
Totusi comunicarea emoțională a incercat sa fie rezolvată în cadrul comunicării virtuale prin emoticoane..
Se doreste ca acestea sa transmită emoțiile celui care scrie prin intermediul acestor imagini mici de tip "smiley face ".
Problema este ca in timp ce emoțiile sunt reacții naturale ale omului in diferite situații, emoticoanle sunt emotii controlate de utilizator si ele pot fi im concordanță cu emoțiile simțite de el sau poate alege sa le transmită contrar stării lui sufletești, cu scopul de a fi plăcut sau chiar cu scopul de a induce in eroare ..
Multe acte de comunicare au legătură cu sentimentele si cu emoțiile, cu gesturile si tonalitatea vocii, cu expresia ale feței, etc.
Deci Nu va lăsati înșelați, mare atentie in comunicarea virtuală.
meniu prim ”Vremurile noastre sunt vremea mediocrității, a lipsei de sentimente, a pasiunii pentru incultură, a lenei, a incapacității de a te apuca de treabă și a dorinței de a avea totul de-a gata.” ~ Feodor Mihailovici Dostoievski ~